vrijdag 26 februari 2016

Fietsen voor Parkinson

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst mee gefietst met B4P 60km en door het fietsen heb ik veel terug kunnen halen in mijn functioneren.
Aangezien het fietsseizoen in September bijna eindigt, ben ik op zoek naar een uitdaging medio juni-juli. Die heb ik nu gevonden in fietsenvoor.nl die op 2 juli de Col de la Colombiere organiseren voor een goed doel. Dit jaar is het  doel om Parkinson op de kaart te zetten.

Met de opbrengst van Fietsenvoor.nl willen we onder andere een online tool, een promotiestad en diverse cursusmaterialen financieren.  Voorlichting over de ziekte is namelijk erg belangrijk. Veel voorlichtingsmateriaal is al jaren oud en moet hoognodig vernieuwd worden. De opbrengst gaat naar de Parkinson vereniging en zij zullen het voorlichtingsmateriaal ontwikkelen.

Door de kleine opzet (50 personen max.) is het een ideale klim  voor mij om te gaan fietsen. In een grote massa ben ik toch met m´n Parkinson een stuk minder. Ik ben nu druk bezig om te kijken hoe en wat ik nodig heb om mee te fietsen. Om het evenement door te laten gaan heeft Fietsenvoor.nl minimaal 25 deelnemers nodig dus ik hoop dat er bij de Bike4Parkinson familie mensen zijn die graag mee willen doen.

Wilt u meedoen en/of meer informatie over dit evenement? Ga dan naar http://www.fietsenvoor.nl/.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten