donderdag 3 september 2015

En daarom fietst Bastien voor bike4parkinson.

Mijn naam is Bastien Chartier. 

Ik ben teamcaptain van het volleybalteam van Andreas Rosenberg. Ik heb besloten mee te doen aan de bike4parkinson naar aanleiding van meerdere factoren. Allereerst zag ik hoe Andreas vooruit ging bij het volleybal, hij heeft het al eerder vermeld dat het in het begin niet goed ging , maar nu na enkele seizoenen, we spelen er 2 per jaar, zie ik als captain vooruitgang en ik dacht, als ik hem ook bij het fietsen kan helpen, dan doe ik dat gewoon.

Ten tweede heb ik last van epilepsie en weet hoe het is te leven met een ziekte en de risico’s die dat met sporten mee brengt.

En ten derde ga ik met mijn conditie er ook op vooruit, samen met Andreas heb ik wekelijks zo’n 90 km gefietst, en dan kan ik een heleboel meer dan ik dacht, mijn conditie is vooruitgesprongen.

En als laatste doe ik mee voor de gezelligheid, want naast het steunen voor bike4parkinson is het ook nog leuk en soort van uitdaging om zo’n afstand te fietsen. Ondanks dat ik zelf nog niet zo’n rit heb gereden heb ik er vertrouwen in heeft dat het gaat lukken en dan spreek ik niet alleen voor mijzelf maar ook dat de rest het gaat halen, met name Andreas.

Ik heb nog meegemaakt dat hij naar de wedstrijd kwam op een scootmobiel, die heb ik al maanden niet gezien en ik kan aan Andreas zien dat hij zich veel lekkerder voelt sinds hij hier mee begonnen is. Hij ziet er beter uit, voelt zich beter en beweegt makkelijker, dat komt gewoon doordat ook zijn conditie vooruit is geschoten. Ik vindt het ook heel knap dat hij hier aan mee durft te doen, want vanuit eigen oogpunt had ik denk ik niet dezelfde beslissing genomen, maar ik ben blij dat ik hier nu toch aan mee ga doen en hoop dat we dit allemaal goed gaan afleggen, de volledige 60 km.

Groet, Bastien Chartier



Seport bike4 parkinson: Stichting Parkinson  Nederland     NL86ABNA 0409884928 Onder vermelding van: ParkinsonNet Bike4Parkinson

Geen opmerkingen:

Een reactie posten