woensdag 1 juni 2016

Op 2 juli 2016 fiets ik met Parkinson voor Parkinson de col de la Colombière op.



Beste Allemaal,




Ik wil jullie vragen mij te sponsoren voor Fietsenvoor.nl.


Hier is het verhaal hoe ik en waarom ik ga fietsen.

DJen @ Lowlands
Het is nu 10 jaar geleden dat ik met pensioen ging, tja, op pensioen met 36 jaar. …. .
Mijn laatste werkdag was 26 mei 2006, een DJ klus @ Festival aan de Werft. Ik had bij mijn andere werkgever, Bartiméus, rond dat ik een opleiding voor woonbergeleider zou gaan volgen. Ik ging samenwonen, dus verandering zat er aan te komen, maar dat het zo drastisch zou worden……. Twee dagen later was alles anders, een hartaanval in het weekend dat we gaan samenwonen, werd het begin van een totaal ander leven.

Na veel medisch gesleutel, is het hart stabiel, maar er was nog wat anders aan de hand,  maar wat?  In de aanloop naar 2010 kwamen de eerste vermoedens, Parkinson. Het begin van het zoeken naar “hoe kunnen de dingen wel?!” begon.

In 2010 trouwden Karin en ik, Anouk werd geboren, Lukas twee jaar later.

Na de officiële diagnose kregen veel klachten en situaties van daar voor een andere context. Nu terug kijkend is het daarna snel gegaan. In 2013 kreeg ik een hersenoperatie (DBS). Ik ben gericht gaan zoeken naar hoe wel, wat is Parkinson en hoe werkt dat bij mij. Hoe kom ik in beweging. Wie heeft welke kennis, wat is de behandeling en met wie kom ik verder. Qua conditie doet het sport me goed, alleen het volleybal heeft een lange zomer stop. Ik ga dan gelijk hard achter uit. Ik ben gaan sporten bij een fitness centrum, en onder begeleiding stappen gezet in motoriek en evenwicht waardoor ik na  8 jaar weer kon fietsen. Toen is het idee geboren om mee te doen met  Bike4parkinson. Het sporten heeft positieve invloed op mijn gehele functioneren, het versnelt m’n denken, ik kan beter grenzen aangeven en ik heb het gevoel weer te leven.

In september 2015 reed ik de Cauberg op tijdens Bike4Parkinson.

En nu dus Fietsenvoor.nl.

De opbrengst van fietsenvoor.nl gaat naar de Parkinson Vereniging en wordt gebruikt voor kennis overdracht. Om het bij het fietsen te houden, ik heb in mijn zoektocht al zoveel net niet passende wielen uitgevonden. Gewoon omdat er puzzelstukken misten in mijn kennis en de kennis van hulpverleners over mijn ziekte.  Goed informatie is belangrijk, het kan je een houvast geven. Het is een middel zijn om weer een stuk regie over je leven terug te krijgen ondanks de regressief  aart van de ziekte. Het is essentieel in een stuk verwerking, zekere ook voor je naaste. Ook het beeld van de ziekte is toe aan verversing. Parkinson is niet per definitie een ouderdom ’s ziekte. Met mijn 46 jaar ben ik absoluut niet de jongste.
Daarbij is er erg veel aan het veranderen  t.a.v. het behandelen van Parkinson. Het is een complexe ziekte waar vaak de symptomen niet zijn wat ze lijken.

de laatste meters van fietsenvoor.nl
Naast dat ik  ga genieten van elke pijnlijke ( 12% aan het eind van de klim ) meter omhoog is het ook het voor mij persoonlijk een statement.  Ja, Parkinson is een k** ziekte, maar er is een antwoord op. En dat zit in hoe probeer je er mee om te gaan. Ben je de ziekte of heb je een ziekte. Ik moet veel laten, ook ten aanzien van mijn vrouw en kinderen. Wat ik hun wel kan mee geven is een hoop liefde.



Ik zou het zeer waarderen als jullie me zouden willen sponsoren.

Take Care  Andreas


  • ·         Er komt een app om alle ontwikkelingen op tijdens fietsenvoor.nl te volgen.
  • ·         Voor meer informatie kijk op mijn facebook pagina of fietsenvoor.nl
  • ·         Voor vragen acrosenberg@hotmail.com of 06 27366335






Geen opmerkingen:

Een reactie posten